Grey days

Gråa dagar är vad vi har just nu vilket är vädigt kiligt, får ingen lust att leka utomhus eller cykla en tur.
Känns att hösten är på ingång och det går med en rasande fart måste jag säga, så himla ruggigt ute hela tiden med regn och blåst.


Lämnade och hämtade tjejerna för första gången igår och jag klarade mig riktigt bra haha.
Jag gick sammanlagt 6 gånger till och från skolan igår och varje sträcka tar 20 min, det kallar jag motion haha var helt slut efter fjärde vändan. Det är rätt annorlunda skolsystem här jämfört med hemma, det finns ingen direkt skollokal med korridorer o dyl utan klassrummen är i princip det hela och alla klassrum har en egen toalett. Skolmaten är verkligen svindyr men är tydligen väldigt bra så det lönar sig. Det roligaste var när jag skulle hämta Margot igår och jag hade ingen aning om hur det funkade så jag följde helt enkelt efter alla sönder stressade och hysteriska mammor ihopp om att hamna rätt, och det gjorde jag vill jag lova. Alla står i en klunga utanför klassrummet och väntar på att fröken ska öppna dörren och välja ut en förälder som ska gå fram och hämta sitt barn ur kön, hur rubbat är inte det?
"Nejmen du Adrian din mamma är inte här så du får stå kvar i ledet, synd för dig" ungefär så funkar det.
Lite små knepigt tycker jag haha men det finns säkert ett syfte i det hela.

Såg det galnaste igår påtal om konstiga saker.
På vägen till skolam mötte jag TRE mammor med barnen i koppel, jag trodde jag skulle smälla av!
Barnet satt fastkrokat bak i väskan och mamman höll i kopplet som va max en meter långt och där gick ungen som en liten jäkla hundvalp. Fast en av ungarna uppförde sig typ som en hund så vad vet jag kanske var en tjänst för allmänheten att koppla honom annars hade han säkerligen löpt amok i hela kvarteret haha!
Idag har jag städat, tvättat, hämtat Margot, handlat och lagat lunch. Så nu kan du inte säga att jag är slö pappa!
Ska hänga upp tvätten som deras mormor Pat kom tillbaka med. Pat sköter all strykning så det är inte dumt alls haah fyller bara korgen och knatar de 50 meterna bort till Pat och Jack. Kanon bra ju.
Margot har sitt b-day party idag så ska passa på att ta en promenix sen medans de kalasar, riktigt skönt.

Snart så är jag hemme i lilla marbäck igen över helgen, längtar som bara den.
Handbagaget är packat och biljetterna och passet ligger fint på plats uppe på allting, kommer bli finfint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0